Sijainti: Runeberginkatu 15 A, 6.krs (Kamppi) 00100 Helsinki, Finland

Asiantuntijamme

Kristina Laakko
Lääketieteen lisensiaatti

Kristina Laakko on turkulainen lääkäri, jolla on pitkä tausta yleislääkärinä mm. työterveyshuollossa ja naistentautien osastolla. Lisäksi hän on täydentänyt osaamistaan mm. Paula Heinosen FLT-koulutuksessa, Kaironin Instituutissa sekä psykologian opinnoilla. Tämä on luonut hyvän pohjan erilaisten terveysongelmien ratkaisemiseen ja ennaltaehkäisyyn.
Hänen erityisosaamistaan ovat suolisto-ongelmat, sydän- ja verisuonisairaudet, allergiat, neurologiset sairaudet, aineenvaihdunnalliset ja hormonaaliset ongelmat sekä krooninen stressi ja uupumus.

Kristina on aina ollut kiinnostunut ravinnosta kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin lähteenä. Omien ja läheisten terveysongelmien vuoksi hän heräsi etsimään muita tapoja hoitaa sairauksia kuin lääkehoito, sillä hän itse sai lääkkeistä vakavia sivuvaikutuksia. Kristina korostaa ravitsemuksen ja terveiden elintapojen olevan tärkeä osa paranemisprosessia.

Työssään Kristina hoitaa potilaita kokonaisvaltaisesti. Hän huomioi perinteisen kliinisen tutkimuksen ohella mm. mahdolliset stressi- ja ravintotekijät, unen, liikunnan sekä geneettiset tekijät. Testien teettäminen on luonnollisesti tärkeää tarkan analyysin takaamiseksi, jolloin hoito voidaan alusta alkaen suunnitella vastaamaan kehon puutostiloja korjaavaksi.

Solja Kemppi
Dipl. ravintoterapeutti

Solja on innokas kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin perehtynyt ravitsemuksen asiantuntija. Hän on pitänyt klinikkaa Lahdessa kahden vuoden ajan ja hankkinut täydennyskoulusta alaan liittyen niin Suomessa kuin ulkomaillakin. Hän uskoo vahvasti ravinnon parantavaan voimaan ja mahdollisuuksiin hyvinvoinnin perustana.

Ravintoterapeutin vastaanotolla perehdytään syvällisesti asiakkaan terveyshistoriaan. Asiakkaan ravitsemus sekä kehon ja mielen hyvinvoinnin huomioiminen johtaa parhaaseen ja kestävään lopputulokseen. Solja räätälöi yhdessä asiakkaan kanssa sopivan tavan edetä tämän omalla terveyspolulla. Käytännönläheiset esimerkit arjen helpottamiseksi ovat olleet asiakkaiden mieleen jolloin muutoksesta tulee mahdollisimman helppo.

Soljalla on kokemusta erityisesti suolistoperäisistä vaivoista, hormonaalisista epätasapainoista ja autoimmuunisairauksista. Hän on kouluttautunut tulkitsemaan Nordic Laboratories:n testejä. Lasten hyvinvointi ja sitä kautta koko perheen ravitsemus on erityisen lähellä Soljan sydäntä ja hän toivottaakin myös pienet asiakkaat lämpimästi tervetulleiksi Nordic Clinicille.

Käy lukemassa Soljan asiakkaiden kokemuksia alla olevasta osoitteesta!
www.healthbysolja.com/kokemuksia

Sandra Porthan
Laillistettu ravitsemusterapeutti, TtM

Sandra on koulutukseltaan ravitsemusterapeutti (TtM) ja lääketieteen 5. vuosikurssin opiskelija. Hänen lähestymistapansa ihmisten terveyden tasapainottamiseen on kokonaisvaltainen ja yksilöllinen. Ravitsemusohjauksessa huomioidaan asiakkaan yksilöllinen terveydentila, biokemia, elämäntavat sekä elämäntilanne joiden pohjalta luodaan tavoitteet ja hoito-ohjelma.

Sandra auttaa asiakasta purkamaan vääristyneitä käsityksiä terveyden suhteen ja tarjoaa tilalle tasapainoisempia strategioita ja malleja, joita soveltaa jokapäiväiseen elämäänsä. Kyse ei ole dieetistä, vaan pysyvästä muutoksesta ruokailutottumuksissa ja koko ajatusmaailmassa. Ohjauksessa saamiesi työkalujen ansiosta saavutetaan pienin askelin suuria muutoksia.

Ravitsemusterapeutin kanssa keskustelu auttaa löytämään juuri sinulle sopivan tavan syödä ja valita ravintosi. Sandran ohjaukseen kannattaa hakeutua esimerkiksi seuraavissa terveysongelmissa: vatsa- ja suolisto-oireet, korkea verenpaine, aikuisiän diabetes, autoimmuunisairaudet, immuniteetin heikkous, iho-oireet, yli- tai alipaino, stressi, masennus, uupumus ja kilpirauhasen ongelmat.

Sandra tekee yhteistyötä klinikoiden lääkäreiden kanssa. Hän toimii Nordic Clinicin lisäksi myös Oulussa.
Voit tutustua Sandraan osoitteessa www.sandraporthan.fi

Nordic Hormoniklinikka

Bruno Cacciatore
Dosentti, naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri

Jennika Salmela
Sairaanhoitaja ja Health Coach

Yhteisvastaanotolla keskitytään naistenvaivoihin, hormonaalisiin epätasapainotiloihin kuten PCOS, PMS-oireet, kuukautiskierron häiriöt ja endometrioosi. Lisäksi mm. raskauden suunnittelu ja hedelmällisyyden tukeminen.

Vastaanotolta saat itsellesi kokonaisvaltaisen katsauksen tilanteestasi ja kirjalliset ohjeistukset. Gynekologi kartoittaa asiakkaan terveydentilan ja arvioi lisätutkimusten tarpeen, mahdollisesti diagnosoi ja määrää lääkityksen. Ruokavalioon ja elämäntapoihin liittyviä ja hormonitoimintaan vaikuttavia asioita käydään läpi Health Coachin kanssa.

Käynnin aikana arvioidaan myös funktionaalisten testien tarve. Asiakas saa asiakasavustajan tuen käyntien välillä. Huom! Palvelu ei sisällä gynekologista tutkimusta. Tarvittaessa asiakas ohjataan eteenpäin tutkimukseen.

Muut

Jaana Aurinkosalo
Asiakasavustaja

Asiakasavustaja auttaa liiketoimintamme kehittämisessä, markkinoinnissa, myynnissä ja on mukana Nordic konseptin mukaisesti vastaanotoilla potilas/asiakasavustajana.