Kokonaisvaltainen hoito

Nordic Clinic tutkii ja hoitaa jokaisen asiakkaan yksilönä. Pitkällä vastaanottokäynnillä kartoitetaan kattavasti asiakkaan terveyshistoria, perimä ja elämäntavat. Selvitämme oireiden todellisen aiheuttajan eli juurisyyn ja hoidamme sitä. Näin lisätään hyvinvointia kokonaisvaltaisesti ja pitkäkestoisesti.

Mitä on potilaskeskeinen hoito?

Olemme potilaskeskeisiä, eli pyrimme tuntemaan syvällisesti asiakkaan perinnölliset ominaisuudet, biokemiallisen tilan ja elintavat. Näiden tietojen pohjalta suunnitemme tarkkaan yksilöllisen hoitosuunnitelman, johon kuuluu kliinisen hoidon lisäksi myös elintapaohjausta. Tämä takaa pitkäkestoinen hoitotuloksen.

Mitä on kokonaisvaltainen hoito?

Suosimme kokonaisvaltaista hoitoa. Tällä tarkoitamme oireiden juurisyiden tutkimista ja niiden hoitamista sen sijaan, että keskittyisimme yksittäisen oireen väliaikaiseen poistamiseen. Palvelumme sopii siis erityisesti kroonisten terveysongelmien hoitoon, johon esimerkiksi julkisesta terveydenhuollosta tai muista lääkäripalveluista ei ole vielä löytynyt apua.

Kroonisten ongelmien hoidossa on tärkeää selvittää oireiden todellinen juurisyy eli niiden aiheuttaja. Olemme tässä luotettu asiantuntija. Lisäksi otamme huomioon myös hoito-ohjelmassa myös elämäntapasi ja ruokavaliosi. Tämä lähestymistapa auttaa hallitsemaan oireita, mutta myös ennaltaehkäisemään oireiden uusiutumista tai muita sairauksia. Kokemuksemme mukaan, se myös vähentää lääkityksen tarvetta.

Mikä tekee Nordic Clinicin hoidosta laadukkaan?

Hoitokäytäntömme ovat erilaiset kuin julksessa terveydenhuollossa, jossa pyritään usein hoitamaan akuutteja tai ohimeneviä yksittäistä oiretta esimerkiksi lääkkeellä. Meillä hoidetaan erityisesti kroonisia ongelmia syväluotaavasti. Vastaanottokäyntimme ovat tyypillisesti pitkiä (45-60 minuuttia). Ammattilaisemme käyvät läpi asiakkaan terveyshistorian, oirekuvan, elämäntavat, ympäristötekijät ja perintötekijät, jotka voivat selittää oireiden syytä ja vaikuttaa hoitovasteeseen.

Panostamme asiantuntijoidemme jatkuvaan kouluttamiseen viimeisimmästä tutkimustiedosta lääketieteen, ravintotieteen, genetiikan ja biologian osa-alueilla.

Vastaanotollemme ominaista on

• Pitkät vastaanotot. 45-90 minuutin vastaanottoaika antaa mahdollisuuden lääkärille saada kattava kuva asiakkaan biokemiasta, terveystä ja elämäntavoista.
  • Uudet vastaanottokäynnit. Uusia vastaanottokäyntejä sovitaan usein kunnes asiakas on saavuttanut toivomansa terveydentilan ja hoitotuloksen. Useamman vastaanottokäynnin myötä asiantuntija saa jatkuvasti kattavamman kuvan asiakkaan terveydestä ja pystyy tarvittaessa tarkentamaan hoitosuunnitelmaa.
  • Laboratoriotestit ja terveyskyselyt. Käytämme funktionaalisia testejä ja terveyskyselyitä ymmärtääksemme asiakkaan terveyttä kokonaisvaltaisesti. Tutkimme esimerkiksi ruoansulatuskanavan toimintaa, sydänterveyttä, ravitsemustilaa, aineenvaihduntaa, hormoni- ja immuunitoimintaa ja vitamiinitasoja. Testivalikoimastamme löytyy yli 100 testiä.
  • Eri interventioiden yhdistäminen. Yhdistämme hoidossa eri hoitomuotoja kuten lääkehoitoa, ravitsemusneuvontaa ja elämäntapaohjausta. Saatamme suositella myös esimerkiksi lisäravinteita.
  • Yhteistyö asiakkaan ja ammattilaisen välillä. Korostamme asiakkaan ja terapeutin välistä yhteistyötä, joka kannustaa asiakasta tekemään parempia valintoja päivittäin terveyden tukemiseksi.

Sopiiko Nordic Clinicin hoito vain kroonisten ongelmien hoitoon?

Meille voit tulla myös uusien oireiden kanssa. Hoitomme sopii myös terveille yksilöille. Voimme esimerkiksi opastaa sinua fyysisen ja psykologisen hyvinvoinnin lisäämisessä ja sairauksien ennaltaehkäisyssä.

Mistä tiedän sopiiko hoito minulle?

Voit varata asiantuntijalle ilmaisen 15-minuutin mittaisen tutustumispuhelun, jossa kerrot oireistasi ja terveystavoitteistasi. Asiantuntijamme kertoo sopisiko palvelumme sinulle.